قالب پرشین بلاگ


ترنّم نظر
فرهنگی،سیاسی،اجتماعی

زلزله




گفت: روزنامه‌ حامی آقای هاشمی درباره این ادعا که «حضرت امام(ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا موافق بودند» از وی سؤال کرده و ایشان گفته است؛ این مطلب بدون هماهنگی من روی سایت رفته بود!
گفتم: ولی چند هفته است که سایت آقای هاشمی روی این ادعا مانور می‌دهد، چطور روزنامه‌ حامی ایشان تازه به فکر این سؤال افتاده است؟!


گفت: علاوه بر این، ادعای ایشان طی چند هفته اخیر تیتر اول همه روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های وابسته به فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و تفسیر و تحلیل رسانه‌های خارجی بوده است. یعنی این روزنامه تا حالا متوجه هیچ‌کدام از این موارد نشده بود؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! از شخصی پرسیدند؛ متوجه شدی که دیشب زلزله آمده بود؟! گفت؛ نه! من رویم آن طرف بود!

[ سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:, ] [ 10:47 ] [ AdMiRaL ]

لایه اُزن 




گفت: مگر دولتمردان آمریکا نمی‌خواستند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند؟ ولی دولت فدرال تعطیل شد و ضربه سختی دریافت کردند.
گفتم: چه عرض کنم؟!


گفت: مگر قرار نبود با تحریم‌های اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران را فلج کنند؟ اما، امروزه اقتصاد آمریکا با 17 هزار میلیارد دلار بدهی غیرقابل پرداخت فلج شده است.
گفتم: باز هم چه عرض کنم؟!


گفت: مگر «جو بایدن» نگفته بود که پروژه دقیقی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده‌ایم؟ این چه پروژه دقیقی بود که خودشان را به دست و پا زدن انداخته است؟!
گفتم: یارو رفته بود سوراخ لایه اُزن را بدوزد ولی دیگر برنگشت. تحقیق کردند و متوجه شدند سوراخ لایه اُزن را از بیرون لایه دوخته و خودش آن طرف لایه گیر افتاده!

[ سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:, ] [ 9:21 ] [ AdMiRaL ]

انتقام !




گفت: مگر دولتمردان محترم موفقیت سفر نیویورک را بی‌نظیر! معرفی نمی‌کردند؟ و مگر اعلام نکرده بودند که برای اولین‌بار موفق به تعامل با آمریکا شده و نظر آمریکایی‌ها درباره ایران را تغییر داده‌اند؟!
گفتم: همه جا از این موفقیت سخن می‌گفتند.


گفت: ولی مقامات رسمی آمریکا که نه فقط هنوز بر مطالبات غیرقانونی خود اصرار می‌ورزند، بلکه چند قلم دیگر هم بر آن افزوده‌اند.
گفتم: البته دیروز برخی از اعضای هیئت اعزامی کشورمان به ادعاهای آمریکا پاسخ داده‌اند.


گفت: چرا حواسشان را جمع نکردند که آنهمه به آمریکایی‌ها اعتماد نکنند؟ باید همانجا پاسخ می‌دادند تا آنها نرمش هیئت ایرانی را به حساب ضعف ننویسند!
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی در یکی از شهرها در مقابل ناسزاگویی شخص دیگری سکوت کرده بود ولی هنگامی که به شهر خود بازگشت روی پشت‌بام رفت و رو به آن شهر کرده و داد زد؛ فلان و فلان هم خودت هستی! اهل خانه بهش گفتند خب دیگه کافیه! بیا پائین الان خون راه می‌اندازی!

[ چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, ] [ 12:40 ] [ AdMiRaL ]

گریه‌های خنده‌دار!

 

1- در گرماگرم جنگ تحمیلی و بعد از آن که رزمندگان اسلام با چند خیز‌بلند و عملیات موفق، ارتش تا بن دندان مسلح و مورد حمایت همه‌جانبه شرق و غرب را وادار به عقب‌نشینی کردند و در حالی که آمریکا و متحدانش از احتمال شکست‌های پی‌درپی دیگر صدام که اسطوره‌ شدن ایران اسلامی را درپی داشت به هراس افتاده بودند، رژیم صهیونیستی در خبری که بلافاصله در صدر اخبار رسانه‌های غربی و عربی جای گرفت از فروش اسلحه به ایران خبر داد! در آن هنگام حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه طی سخنانی ماندگار، فرمودند؛ اسرائیل می‌داند به اندازه‌ای پلید و نجس است که اگر انگشتش را به بحر محیط (اقیانوس) هم بزند، نجس می‌شود، چون این را احساس کرده است می‌خواهد با اینکه من کمک کرده‌ام! ایران را بدنام بکند.
این سخن حضرت امام(ره) که علاوه بر جایگاه ملکوتی ایشان، سخنی منطقی و همه فهم نیز بود، به وضوح نشان می‌داد که رژیم صهیونیستی با ادعای دروغ «ارسال اسلحه به ایران»! به شگرد معروف «نعل وارونه» متوسل شده و در پی بدنام کردن ایران اسلامی است....


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, ] [ 12:36 ] [ AdMiRaL ]

چه دادیم و چه‌گرفتیم؟!




پرسیدن که عیب نیست. مخصوصا از کسانی که «دانستن را حق مردم» می‌دانند! و طی سه دهه گذشته بارها بر این «حق» اصرار ورزیده‌اند. از این روی، پرسشی که در پیش است و آنچه این نوشته در پیوست خود دارد، نباید دولتمردان محترم را آزرده‌خاطر کند و یا این تلقی را پدید آورد که قرار است زحمات متراکم و روزهای پرکار آنها نادیده گرفته شود. پرسش درباره سفر نیویورک است، سفری که طی چند روز گذشته پیرامون دستاوردهای آن تبلیغات پرحجم و گسترده‌ای شده و این تبلیغات کماکان ادامه دارد. پرسش اما، این است که جناب رئیس‌جمهور محترم و هیئت همراه ایشان در سفر نیویورک و در تعامل با آمریکا و متحدانش «چه داده‌اند و چه گرفته‌اند»؟ و در این‌باره گفتنی‌هایی هست؛


ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:52 ] [ AdMiRaL ]

خبر خوب




گفت: خودمونیم‌ها! دکتر روحانی بدجوری آرزوی مدعیان اصلاحات و کشورهای غربی را بر باد داد که منتظر ملاقات ایشان با اوباما بودند.
گفتم: مدعیان اصلاحات را بگو که از خوشحالی چه دایره و دمبکی می‌زدند و پیشاپیش انجام این ملاقات را جشن گرفته بودند!


گفت: یکی از سران فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 هم در روزنامه انگلیسی گاردین مقاله نوشته و به آمریکا گفته بود فرصت را دریابد که ممکن است دیگر چنین فرصتی دست ندهد!
گفتم: یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای عکس روحانی و اوباما را کنار هم چاپ کرده بود که یعنی بعله! این ملاقات حتمی است! و یک روزنامه زنجیره‌ای دیگر شب قبل از آن چاپ دوم رفته و با ذوق‌زدگی تیتر زده بود که «امشب، دیدار اوباما، با روحانی»!


گفت: خب! حالا قرار است چه بکنند. آقای روحانی که پیشنهاد کاخ سفید برای ملاقات با اوباما را نپذیرفت.
گفتم: چه عرض کنم؟! دکتر به مریض گفت دو تا خبر برات دارم. یک خبر خوب و یک خبر بد. خبر خوب این که اگر این آمپول را بزنیم تا 24 ساعت دیگر حالت خوب می‌شود و خبر بد این که دیروز یادم رفت این خبر را بهت بگم!

[ پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:, ] [ 15:29 ] [ AdMiRaL ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.