قالب پرشین بلاگ


ترنّم نظر
فرهنگی،سیاسی،اجتماعی

مشاور سابق اوباما:
هدف اصلی تحریم‌ها فشار اقتصادی بر مردم و ایجاد آشوب بود که تحقق نیافت

 


گری‌سیمور، مشاور سابق اوباما در سخنرانی خود از پیام‌های محرمانه اصلاح‌طلبان به آمریکایی‌ها در زمینه مسائل و رقابت‌های داخلی ایران خبر داد.

وی از پیام‌های محرمانه اصلاح‌طلبان به آمریکایی‌ها خبر داده و گفت: آنها بی‌سر و صدا به من گفتند که آمریکا باید در حوزه مسائل هسته‌ای نرمش داشته باشد تا اینکه دست حسن روحانی رئیس جمهور ایران تقویت شود و به پیروزی در عرصه سیاست خارجی دست پیدا کند و تحریم‌های اقتصادی ایران برداشته شود و او در موقعیتی قوی قرار داشته باشد تا بتواند تندروها را در انتخابات بزرگ پیش روی ایران یعنی انتخابات مجلس شکست بدهد و وقتی او در چنین موقعیتی قرار بگیرد می‌تواند ایران را به سمت سیاست‌های معتدل‌تر هم در عرصه داخلی و هم در عرصه سیاست خارجی هدایت کند....


ادامه مطلب
[ دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ] [ 23:0 ] [ AdMiRaL ]


اسکناس

 


گفت: دبیرکل بی‌سر و پای سازمان ملل متحد که بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد گفته است، رئیس‌جمهور ایران به وعده‌هایی که در تبلیغات انتخاباتی خود داده بود عمل نکرده است!
گفتم: غلط زیادی کرده! مردک طوری حرف می‌زند که انگار وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور کشورمان خطاب به آمریکایی‌ها بوده است!


گفت: جواب «های»، «هوی» است. حالا که به نظام اسلامی و مردم آن اهانت کرده است باید از پذیرش مشروعیت وی به عنوان دبیر کل سازمان ملل خودداری کرد.
گفتم: ای‌ول!... یارو که اسکناس 9 هزار تومنی جعل کرده بود، به بقالی محل رفت و هزار تومن جنس خرید و گفت؛ 8هزار تومن بقیه‌اش را بده.  و بقال گفت پول خرد ندارم، 2 هزار تومن بده تا 10 هزار تومن بهت پس بدم. و بعد از این که 2 هزار تومن را گرفت یک اسکناس 6 هزار تومنی  و یک اسکناس 4 هزار تومنی بهش پس داد!

[ پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, ] [ 11:2 ] [ AdMiRaL ]

کدام کوتاهی زبان او را دراز کرده است؟!



بان‌کی‌مون نیز مانند برخی دیگر از دبیران کل سابق و اسبق سازمان ملل متحد نشان داده است در اظهارنظر پیرامون مسائل بین‌المللی، از خود اختیاری ندارد و بدون اجازه آمریکا نه سخنی بر زبان می‌راند و نه قلمی بر کاغذ می‌چرخاند. از این زاویه، ادعای دیروز وی درباره نقض حقوق‌بشر در ایران،  ادعای تازه‌ای نیست. این ادعای بی‌پایه و اساس بارها از سوی دولتمردان آمریکایی و همتایان قبلی دبیرکل سازمان ملل متحد تکرار شده است. اما اظهارات اخیر بان‌کی‌مون حاوی نکته‌ای است که آن را از ادعاهای مشابه قبلی متمایز می‌کند. دبیرکل سازمان‌ ملل متحد می‌گوید «رئیس‌جمهور ایران نتوانسته است به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند»! بان‌کی‌مون در این اظهارنظر به گونه‌ای سخن می‌گوید که انگار دکتر‌روحانی در وعده‌ها و تبلیغات انتخاباتی خود به آمریکا و متحدانش تعهدی سپرده است که از عهده انجام آن برنیامده! و اکنون دبیرکل سازمان ملل با یادآوری آن «وعده‌»‌ها، آقای دکتر روحانی را مورد بازخواست قرار داده و به محاکمه کشیده است که چرا به وعده‌ها و تعهدات خود عمل نکرده است؟! این بخش از اظهارنظر اخیر بان‌کی‌مون فقط زبان‌درازی نسبت به مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه...


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, ] [ 10:56 ] [ AdMiRaL ]


بیل


گفت: مگر اتحادیه اروپا اعلام نکرده بود که اگر روسیه در اوکراین دخالت نظامی کند، این کشور را تحریم اقتصادی خواهد کرد.
گفتم: ولی 66 درصد گاز اروپا از روسیه است و روسیه هم در مقابل اعلام کرده که صدور گاز به اروپا را متوقف می‌کند.


گفت: آمریکا هم که اول با توپ پُر آمده بود و تهدید به تحریم اقتصادی روسیه کرده بود، کم‌کم عقب‌نشینی کرده است.
گفتم: برای این که روسیه هم اعلام کرد بدهی‌های خود به آمریکا را نمی‌پردازد و دارایی و سرمایه‌های شرکت‌های آمریکا در روسیه را مصادره می‌کند.


گفت: در خبرها آمده است که آمریکا برای حل مناقشه اوکراین دنبال میانجی می‌گردد!
گفتم: یارو پایش را روی بیل گذاشت، دسته بیل محکم توی صورتش خورد، همه شروع کردند به خندیدن و یارو با عصبانیت گفت؛ به جای خندیدن بیائید ما را از هم جدا کنید!

[ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, ] [ 9:37 ] [ AdMiRaL ]


سگ



گفت: یک سناتور آمریکایی جمهوری‌خواه نوشته است «حمله اسرائیل به ایران یک بلوف مسخره است».
گفتم: خب! دیگه چی؟!


گفت: این سناتور آمریکایی با تأسف نوشته است اسرائیل در مقابله با حزب‌الله لبنان که فقط یکی از گروه‌های مورد حمایت حکومت اسلامی ایران است، موفق نبوده است و آمریکا نباید روی توان اسرائیل برای حمله به ایران حساب کند.
گفتم: یارو یک سگ چلاق داشت،  پرسیدند این سگ چلاق به چه درد می‌خورد و مثلا چگونه می‌تواند کسی را تعقیب کند؟ و یارو گفت؛ من یک فرقون هم دارم و اگر کسی به من حمله کند، سگم را درون آن می‌گذارم و طرف را تعقیب می‌کنیم!

[ سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:, ] [ 9:27 ] [ AdMiRaL ]

کامپیوتر!

 

گفت: بعد از برکناری رئیس دانشگاه تهران قرار است رئیس دانشگاه تربیت مدرس هم برکنار شود.
گفتم: کار یکی و دو تا و ده‌تا و... نیست، دارند همه مدیران کارآمد و آزمون داده را در همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی قلع و قمع می‌کنند.


گفت: البته حق دارند! یعنی غیر از این چاره‌ای ندارند!
گفتم: مرد حسابی! چرا پرت و پلا میگی؟!


گفت: وقتی اصلاحاتچی‌ها و کارگزارانی‌های اطراف آقای روحانی آنهمه وعده داده‌اند که عمل نکرده‌اند، خب! اگر دست به قلع و قمع فله‌ای هم نزنند مردم براشون سؤال پیش میاد که پس دولتمردان مدعی تخصص و تجربه تا حالا چیکار کرده‌اند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! از شخصی پرسیدند فرق نرم‌افزار و سخت‌افزار چیه؟ جواب داد؛ سخت‌افزار اون قسمت کامپیوتره که می‌تونی با چکش داغونش کنی! اما، نرم‌افزار اون قسمت کامپیوتره که فقط می‌تونی بهش تشر بزنی و دعواش کنی!

 

[ یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:, ] [ 9:37 ] [ AdMiRaL ]

فسقلی !



گفت: جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و مشاور کنونی اوباما گفته است؛ ایران از آمریکا نمی‌ترسد و روز‌به‌روز هم قدرتمندتر می‌شود.
گفتم: خب! دیگه چی؟!


گفت: بولتون می‌گوید؛ در حالی که ایران از تهدید نظامی آمریکا نمی‌ترسد، تهدیدهای اسرائیل مضحک به نظر می‌رسد.
گفتم: سال گذشته هم یک روزنامه آمریکایی نوشته بود؛ اگر اسرائیل به عنوان سگ آمریکا به ایران حمله کند، ایرانی‌ها علاوه بر تنبیه سگ، صاحب سگ را هم مجازات می‌کنند.


گفت: عجب اجق‌وجق‌هایی هستند! یعنی اسرائیل فسقلی می‌خواهد حامی آمریکا باشد؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! فیل از غرش شیر فرار کرده‌بود، مورچه بهش گفت؛ نترس! خوف نکن! بیا پشت من قایم‌شو!

[ شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ] [ 9:30 ] [ AdMiRaL ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.