قالب پرشین بلاگ


ترنّم نظر
فرهنگی،سیاسی،اجتماعی

موشه!

 


گفت: موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته است اگر لازم باشد در مقابل ایران تصمیمی مانند حمله به هیروشیما می‌گیریم!
گفتم: حیوونکی این موشه، غلط زیادی کرده است، ایران می‌تواند در فاصله کمتر از یک ساعت تل‌آویو و حیفا و... را با خاک یکسان کند و جیلیز و ویلیز صهیونیست‌های کودک‌کش را به آسمان برساند.

گفت: وقتی از آمریکا که پدرخوانده صهیونیست‌هاست هیچ غلطی ساخته نبوده، از این خاک بر سرها که تنها هنرشان شلیک به کودکان بی‌دفاع است، چه غلطی برمی‌آید؟
گفتم: اما، خودمونیم‌ها، جنگ با اسرائیل آرزوی مردم ایران را که ده‌ها سال بر زمین مانده بود برآورده خواهد کرد.

گفت: اسرائیلی‌ها عادت دارند لاف بزرگ بزنند و بعد به دریوزگی بیفتند.
گفتم: یارو بدجوری دچار اسهال و استفراغ شده بود، پرسیدند این چه حالی است؟ گفت؛ راستش قمپز درکرده بودم که می‌خواهم بیماری «پُست تراوماتیک استرس دیس اُردر» بگیرم ولی بعدا دیدم خیلی سخته، به همین اسهال و استفراغ راضی شدم!

[ دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 9:24 ] [ AdMiRaL ]

اولاً غلط می‌کنید...

 


 در جریان جنگ‌ جهانی دوم، ارتش ژاپن به فرماندهی «ژنرال یاماشیتا» و ارتش انگلیس به فرماندهی «ژنرال پرسیوال» در سنگاپور رو در روی  هم قرار گرفته بودند. ژنرال یاماشیتا که در چند هفته اول درگیری، بیشترین ذخیره سوخت و مهمات خود را مصرف کرده بود و در صورت ادامه جنگ، شکست خود را قطعی می‌دید، دست به یک حیله جنگی زد که امروزه از آن با عنوان یکی از کارآمدترین تاکتیک جنگی یاد می‌شود. او با فرمانده انگلیسی تماس گرفت و از موضع برتر به وی توصیه کرد که «از این مقاومت بی‌معنی و ناامیدکننده دست بردارد» و برای اثبات این که مقاومت ارتش انگلیس بی‌نتیجه است، از وی دعوت به مذاکره کرد. ژنرال پرسیوال با انجام مذاکره موافقت کرد و به افسران ارشد سپاه خود گفت که قصد دارد توان جنگی و استعداد نظامی حریف را ارزیابی کند. ژنرال ژاپنی با بهره‌گیری از شگردها و عملیات روانی وانمود کرد که بیش از 100‌هزار نیروی نظامی در اختیار دارد و فرمانده انگلیسی که 50 هزار نیرو در اختیار داشت،...


ادامه مطلب
[ یک شنبه 20 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 11:58 ] [ AdMiRaL ]


توپ



گفت: مگر آل‌ سعود ادعا نکرده بود که برای نابودی انقلاب اسلامی یمن و فروپاشی انصارالله به این کشور حمله نظامی کرده است؟!
گفتم: حمله نظامی که نه! ... حمله هوایی، آنهم با کمک آمریکا و اسرائیل و... خب! حالا منظورت چیست؟!

گفت: ولی به جای  فروپاشی انصارالله، دربار آل‌ سعود در حال از هم پاشیدن است و با زلزله چند ده ریشتری ویرانگر روبرو شده و همه ‌چیز در حال فرو پاشیدن است.
گفتم: یکی از وزرای ناصرالدین ‌شاه در جریان جنگ‌های ایران و روسیه ادعا کرده بود می‌تواند توپی بسازد که از دارالخلافه تهران، سنت‌پترزبورگ روسیه را با خاک یکسان کند و بعد از چند ماه توپ را آماده کرد  و ناصرالدین شاه و بقیه درباریان را برای مشاهده شلیک آن دعوت کرد ولی با شلیک توپ، گلوله توپ درون لوله منفجر شد و خدمه توپ را لت و پار کرد. ناصرالدین ‌شاه با عصبانیت پرسید؛  مردک! این بود آن توپی که وعده داده بودی؟ و یارو گفت؛ قربان! وقتی خودی‌ها را اینجور لت و پار کرده است، حالا تصور بفرمایید که با دشمن چه می‌کند؟!

[ دو شنبه 14 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 10:18 ] [ AdMiRaL ]

حزب منحله مشارکت در پی تغییر تابلو برای بازگشت بی‌هزینه
کارشناسان و شخصیت‌های سیاسی کشور در واکنش به اعطای مجوز فعالیت به حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» از سوی وزارت کشور، اظهار داشتند: اخذ مجوز حزب اتحاد ملت ایران احیای حزب منحله مشارکت محسوب می‌شود....

 


حزب «اتحاد ملت» همان اهداف حزب منحله «مشارکت» را دنبال خواهد کرد


لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره تشکیل حزب جدیدی تحت عنوان «اتحاد ملت ایران اسلامی» که به عنوان بدل حزب مشارکت به حساب می‌آید، گفت: افکارعمومی هوشیار است و این مسئولان هستند که باید با دقت و توجه دوچندان مراقب باشند افرادی با سابقه سیاه به فعالیت‌های سیاسی و جایگاه گذشته خود بازنگردند....


ادامه مطلب
[ یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 8:45 ] [ AdMiRaL ]


شرط چاقو!



گفت: این طرح استانی شدن انتخابات که کلیات آن تصویب شده یعنی چی؟!
گفتم: یعنی اینکه مردم یک شهر به جای آن که فقط نامزدهای شهر خود را برای مجلس انتخاب کنند باید مجموعه نامزدهای استان را انتخاب کنند!

گفت: مردم هر شهری نامزدهای شهر خود را می‌شناسند ولی چطوری باید به تمام نامزدهای استان که آنها را نمی‌شناسند رأی بدهند؟!
گفتم: خب! قرار است انتخابات مجلس، مثل خرید هندوانه، دربسته و شانسی باشد!

گفت: پس تکلیف مسائلی مانند، ضرورت شناخت نامزدها و سوابق آنها و شرایط آنها و عقاید آنها و... چه می‌شود؟! هندوانه را هم برای اینکه سرشان کلاه نرود، به شرط چاقو می‌خرند.
گفتم: شاید بعضی‌ها از همین شرط‌ها می‌ترسند که می‌گویند انتخابات استانی باشد! یارو هندوانه‌فروشی را رها کرده و بادکنک می‌فروخت، اما بعد از مدتی ورشکست شد. علت را جویا شدند، معلوم شد که بادکنک‌ها را هم به شرط‌چاقو می‌فروخته است!

[ یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 8:38 ] [ AdMiRaL ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.