قالب پرشین بلاگ


ترنّم نظر
فرهنگی،سیاسی،اجتماعی

نامه!




گفت: برخی از وزرای پیشنهادی که سابقه حضور در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را در کارنامه خود دارند، ادعا می‌کنند که با فتنه همراه نبوده‌اند!
گفتم: ولی شواهد موجود و اسناد مکتوب و مضبوط درباره حضور مجرمانه آنها در فتنه 88 کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد.


گفت: چه عرض کنم؟! حضور آنها در فتنه که مشخص است و اگر با آن مخالف بوده‌اند چرا هیچ نشانه‌ای از مخالفت آنها دیده نمی‌شود؟!
گفتم: بعد از پیروزی انقلاب به یکی از افراد مطرح در دوران طاغوت گفتند؛ چرا در مقابل آنهمه جنایات و قتل‌عام مردم از سوی رژیم آمریکایی شاه سکوت کرده بودی؟ گفت؛ اختیار دارید، من چند نامه خیلی تند علیه شاه نوشتم. گفتند؛ پس چرا هیچ اثر و نشانه‌ای از آن وجود ندارد؟! گفت؛ خب! برای این که نامه‌ها را نفرستادم!

[ پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, ] [ 11:5 ] [ AdMiRaL ]

غزل




گفت: یکی از عوامل فتنه که پس از دستگیری با حضور در برنامه تلویزیونی توبه هم کرده بود در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفته است؛ پرداخت یارانه به مردم یکی از عوامل موثر در پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات سال 88 بوده است!
گفتم: ولی تا سال 88 که هنوز پرداخت یارانه‌ها به تصویب نرسیده و انجام نشده بود!


گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: یارو غزلی را در یک محفل خواند و ادعا کرد که خودش آن را سروده است. به او گفتند؛ ولی این غزل در دیوان حافظ است. طرف گفت؛ حافظ آن را از من دزدیده است! گفتند شما که در دوران حافظ هنوز به دنیا نیامده و حضور نداشتی! و یارو گفت؛ خب! اگر بودم که نمی‌گذاشتم غزلم را بدزدد!

[ دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:, ] [ 17:36 ] [ AdMiRaL ]

حقوق بشر!



گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: تمام روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های وابسته به مدعیان اصلاحات، خبر مربوط به تحریم جدید کنگره آمریکا علیه ایران که با 400 رأی موافق و فقط 20 رأی مخالف تصویب شده بود را سانسور کرده‌اند.


گفت: چرا؟!
گفتم: ای عوام! خب! برای اینکه، این خبر ماهیت وحشی و غارتگر آمریکا را فاش می‌کند و از قدیم و ندیم هم گفته‌اند چاقو دسته خودش را نمی‌بُرد.


گفت: ولی همین روزنامه‌های زنجیره‌ای چند روز قبل خبر درخواست 130 نماینده پارلمان آمریکا از اوباما برای گفت‌وگو با ایران را با آب و تاب و تیتر اول، چاپ کرده بودند.
گفتم: برای این که آن خبر به نفع آمریکا بود و آمریکا را صلح‌طلب جلوه می‌داد!


گفت: یعنی اصلاح‌طلبان به این زنجیره‌ای‌ها یک ذره استقلال و آزادی نظر هم نداده‌اند. تازه هی دم از حقوق بشر هم می‌زنند!
گفتم: می‌گویند یکی از همین‌ها با عصبانیت می‌گفت؛ بالاخره نفهمیدیم که آمریکا کی می‌خواهد این حقوق بشر رو به حسابمون بریزه؟!

[ دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, ] [ 18:22 ] [ AdMiRaL ]

لرزش!




گفت: این چه حسابی است که عده‌ای اصرار دارند برخی از افراد آلوده به خیانت در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را به کابینه آقای روحانی تحمیل کنند!
گفتم: خب! برای اینکه بتوانند به ماموریت ناکام مانده خود در سال 88 ادامه بدهند!


گفت: ولی رئیس جمهور منتخب علیه فتنه‌گران موضع داشته و دارد و بعید است به آنها اجازه بدهد در دولت ایشان دست به فتنه‌گری بزنند.
گفتم: اصحاب فتنه قصد دارند بعد از تحمیل یاران خود به کابینه در پوشش آنها مهره‌چینی کنند.


گفت: پس بگو...!
گفتم: مادری به کودک خردسالش گفت؛ من نمی‌دانم تو چرا اصرار داری دارویت را از دست پدر بزرگت بخوری! و فرزندش گفت؛ برای این که دستش می‌لرزد و دارو به زمین می‌ریزد!

[ یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:, ] [ 20:4 ] [ AdMiRaL ]

خواب




گفت: یکی از ضد انقلابیون فراری در صفحه فیس‌بوک خودش نوشته؛ «هر چی فکر می‌کنم از خودمون که اپوزیسیون خارج کشور هستیم، بدبخت‌تر و علاف‌تر پیدا نمی‌کنم».
گفتم: حرف حساب زده!


گفت: نوشته؛ هیچکس در ایران برای حرف‌ها و پیشنهادهای ما تره خُرد نمی‌کنه ولی ما توی ینگه دنیا پای کامپیوتر نشسته‌ایم و به خیال خودمون داریم مبارزه می‌کنیم؟!
گفتم: خب! دیگه چی؟!


گفت: نوشته؛ برنامه‌هایی هم که برای تجمع اعلام می‌کنیم تکراری شده و هیچکس حاضر به شرکت در آن نیست.
گفتم: خانمی وسط نمایش فیلم در سینما همسرش را صدا کرد و گفت؛ نگاه کن! اون یارو حسابی خوابش برده! و همسرش با عصبانیت گفت؛ به جهنم که خوابش برده، حالا چرا منو از خواب بیدار کردی؟!

[ پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب:, ] [ 15:18 ] [ AdMiRaL ]

زیباکلام: روحانی 90 درصد اصولگرا و 10 درصد اصلاح‌طلب است




«80 یا 90 درصد روحانی متعلق به جریان اصولگرایی است و مثلاً 20-10 درصد اصلاح‌طلب است».


این مطلب را صادق زیباکلام در مصاحبه با روزنامه هفت صبح عنوان کرد. وی درباره نوسان و چرخش فراوان تحلیل‌هایش از جمله درباره انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: بله شما راست می‌گویید. از مهر 91 تا 24 خرداد 92 خیلی اتفاقات افتاد. چه کسی فکر می‌کرد که یک روز اکبر هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کنند؟ بله من اشتباه کردم در همان مهر و آبان سال گذشته ولی آیا اگر کسی تا قبل از خرداد 92 می‌گفت که آیا می‌شود هاشمی را رد صلاحیت بکنند؟ شما سر گران‌ترین شیء زندگی‌تان شرط نمی‌بستید که او تأیید می‌شود؟ چه کسی باور می‌کرد که احمدی‌نژاد این قدر قرص و محکم پای رحیم مشایی بایستد؟ چه کسی باور می‌کرد که بعد از رد صلاحیت رحیم مشایی، احمدی‌نژاد عکس‌العمل خاصی نشان ندهد و آب از آب تکان نخورد؟


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:, ] [ 19:44 ] [ AdMiRaL ]

اسرائیل: تسلیحات قدیمی و قراضه را به آل سعود می‌فروشیم




«عربستان با خریداری اسلحه از اسرائیل به مخالفان نظام سوریه کمک می‌کند».


رادیو رژیم صهیونیستی با اشاره به همکاری‌های تسلیحاتی عربستان و رژیم صهیونیستی خبر داد: عربستان با ارتش اسرائیل در مورد خرید اسلحه‌های قدیمی به قیمت 50 میلیون دلار با هدف ارسال آنها به گروه‌های مسلح مخالف نظام سوریه به توافق رسیده است.
رادیو اسرائیل به نقل از منابع آگاه افزود: این اسلحه‌ها شامل انواع خمپاره‌های ضد زره، ماشین‌های سبک، تجهیزات دید در شب و ادوات توپخانه‌ای است.


منابع خبری فرانسوی نیز به نقل از گروه‌های مسلح سوریه اظهار کردند: ارسال این ذخایر و اسلحه‌ها به منظور گسترش سیطره گروه‌های مسلح علیه شهر حلب و مناطق پیرامون آن در شمال سوریه است.
از سوی دیگر نشریه آلمانی دی‌سایت در گزارشی تأکید کرد: جریان‌های سلفی و وهابی در کنار عربستان سعودی عامل اصلی دامن زدن به جنگ شیعه و سنی و درگیری‌های فرقه‌ای در مناطق خاورمیانه هستند.


براساس این گزارش سران گروه‌های سلفی و وهابی، مهم‌ترین باورمندان به تحرکات ضد شیعی در عراق و لبنان و بحرین و دیگر کشورهای منطقه هستند. یک دلیل دیگر افزایش دشمنی‌های مذهبی، سیاست عربستان سعودی است که امروز قدرت برتر در اردوگاه سنی به شمار می‌رود. از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال 1979، شیعه‌ستیزی عربستان سعودی و وهابیت به یک موضوع منطقه‌ای تبدیل شده است.

[ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ] [ 15:19 ] [ AdMiRaL ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.