قالب پرشین بلاگ


ترنّم نظر
فرهنگی،سیاسی،اجتماعی


شیوانوتا



گفت: روزنامه آمریکایی «یو.اس.ای‌ تودی» در تحلیلی نوشته است اگر ۵+۱ با ایران به توافق نرسند، ادامه تحریم‌ها به آسانی ممکن نیست و آمریکا و اروپا بازنده خواهند بود.
گفتم: چه بهتر از این! حالا ننوشته چرا؟!

گفت: نوشته است؛ آمریکا و اروپا در شرایط اقتصادی شکننده‌ای قرار دارند و عدم توافق با ایران می‌تواند باعث فروپاشی سامانه تحریم‌ها شود.
گفتم: ولی اوباما که چند روز قبل رجز می‌خواند و شاخصه‌های اقتصادی آمریکا را رو به بهبود معرفی می‌کرد؟!

گفت: همان رجزخواندن  اوباما، در محافل رسانه‌ای و سیاسی آمریکا با تمسخر روبرو شده بود. و یکی از اقتصاددانان آمریکایی گفته بود از اظهارات اوباما سر در نیاوردم.
گفتم: یارو ژاپونیه سر پسرش داد می‌زنه و میگه؛ «SHIVANO  TA»  پسرش، سرشو از خجالت پائین میندازه و میگه؛

NIANI  VATOSI  MAB و... خودمونیم‌ها، بدجوری با دقت می‌خونی که انگار ژاپنی می‌دونی!... اصلا مسائل خانوادگی مردم به ما چه مربوطه؟!


[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:, ] [ 12:43 ] [ AdMiRaL ]

از کجا به کجا؟!



-۱ «برتولت برشت» نمایشنامه‌نویس و شاعر بلندآوازه آلمانی از قول بازیگر نقش اول یکی از نمایشنامه‌های خود می‌گوید: «شرم‌آور است!... چرا هنوز متوجه نشده‌ای که می‌توان به یک نفر برای همیشه دروغ گفت و می‌توان برای یک بار به همه دروغ گفت، اما هرگز نمی‌توان برای همیشه به همه دروغ گفت».


در گرماگرم مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱ در ژنو و در حالی که نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به منظور خام کردن تیم هسته‌ای کشورمان و آماده‌سازی آنان برای اعطای امتیازات بیشتر، به آمریکا رفته و قرار بود طی سخنانی در کنگره، نقش مخالف توافق پیش‌روی را بازی کند، آقای هاشمی رفسنجانی در اقدامی عجیب که با توجه به هوش سیاسی ایشان دور از انتظار بود، منتقدان داخلی را به باد اتهام گرفت و گفت؛ «در‌مهمترین پروژه دولت که تیم مذاکره‌کننده است و مورد حمایت مقام‌معظم‌رهبری قرار دارد، خودشان هم تکرار می‌کنند که با برنامه رهبری کار را پیش می‌برند اما این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو همنوا شده‌اند. هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا ادامه داد:..


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:, ] [ 12:37 ] [ AdMiRaL ]

 سهل‌انگاری در حفظ محیط زیست ممنوع

هفدهم اسفندماه، مسئولان و فعالان محیط زیست، منابع طبیعى و فضاى سبز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گوشه ای از بیانات مقام معظم هبری :

یک مسئله مسئله‌ی جنگلها و مراتع است؛ این جنگلهای ما و مراتع ما، هم ریه‌های تنفّسی شهرها و محیطهای زندگی‌اند، هم نگهبان خاکند و خاک را که این‌همه درباره‌ی اهمّیّتش گفتیم، حفظ می‌کنند؛ این جنگلها را باید حفظ کرد. متأسّفانه در بخشهای مختلف کشور، این جنگلهای متراکم و انبوه شمال کشور بعضاً مورد چپاول و غارت، و بعضاً آخر(۱۲) مورد بی‌توجّهی و بی‌اهتمامی قرار می‌گیرد. من تأکید می‌کنم اجازه ندهید به این جنگلها دست‌درازی بشود؛ بخشهای مختلف کشور که مسئولیّتی در این زمینه دارند، از منابع طبیعی گرفته تا محیط‌زیست تا بقیّه‌ی دستگاه‌هایی که ارتباطی با این قضایا دارند، اجازه ندهند با بهانه‌های مختلف 

از شهربازی درست کردن و جذب گردشگر و هتل‌داری و مانند اینها بگیرید تا مدرسه‌ی علمیّه و حوزه‌ی علمیّه؛

همه‌ی اینها بهانه‌هایی میشوند و شده تاکنون - که جنگلهای ما دست بخورند، به آنها تعرّض بشود؛ به جنگلها تعدّی بشود و تاکنون به جنگل تعدّی شده؛ جلویش را با استحکام کامل بگیرید....

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:, ] [ 12:28 ] [ AdMiRaL ]

گستردگي مصادیق عمل صالح

 


خدای سبحان در آيه 4 سوره مباركه رعد فرمود: وَ فِي الاَرضِ قِطَعُ مُتِجاوِراتٌ وَ جَنّاتٌ مِنْ اَعنابٍ وَ زَرعٌ وَ نَخيلٌ صِنوانٌ وَ غِيرُ صِنوانٍ يُسقَي بِماءٍ واحِد. يك هكتار زمين كه بر فرض به 10 قسمت تقسيم مي‌شود، قِطَعٌ مُتِجاوِراتٌ. اين 10 قطعه در جوار همند؛ خاك همه يكي، آب همه يكي، هواي همه يكي، آفتاب همه يكي، قمر و شمس براي همه يكي؛ لکن: وَ نُفَضِّلُ بَعضَها عَلي بَعضٍ فِي الاُكُل؛ امّا ميوه‌ها گوناگون، رنگ‌ها گوناگون، برگ‌ها گوناگون، مزه‌ها گوناگون، بوها گوناگون؛ هر گل يك بویي دارد، هر ميوه يك طعم و مزه‌اي دارد، هر برگ يك رنگي دارد، ميوه‌ها فرق مي‌كند. «اُكُل» يعني خوراكي، نه خوردن! تمام اين ميوه‌ها از يكديگر جدايند.فرمود:‌ اينها ديگر از ناحيه مبادي فاعلي اِفاضه مي‌شود. بعد فرمود: كُلُوا وَ ارْعَوا اَنعامَكُمْ اِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ (1) براي كسي كه داراي عقل باشد. هر كدام از اينها يك علامت و نشانه قدرت الهي است. اينها غير از آن معجزاتي است كه وجود مبارك موساي كليم دارد....


ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:, ] [ 13:13 ] [ AdMiRaL ]


قهر!



گفت: نتانیاهو به آمریکا رفته و اعلام کرده است که قصد دارد جزئیات توافق ژنو را مطرح کند و آمریکا با این اقدام وی به شدت مخالفت کرده است.
گفتم: ای عوام! جنگ زرگری است! حالا که دیده‌اند ایران حاضر نیست کلاه‌گشادی که در توافق ژنو بر سرش گذاشته‌اند را بپذیرد نتانیاهو مأموریت پیدا کرده که علیه توافق ژنو حرف بزند و برخی از ساده‌لوحان داخلی با استناد به اینکه اسرائیل با توافق ژنو مخالف است! این توافق را یک دستاورد معرفی کنند!

گفت: ولی آمریکایی‌ها که گفته بودند همه جزئیات را با اسرائیل هماهنگ کرده‌اند و مقامات آمریکایی از توافق ژنو به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت اوباما یاد می‌کنند، بنابراین چه کسی جنگ زرگری اسرائیل و آمریکا  را می‌پذیرد؟!
گفتم: شام آبگوشت بود، بچه خانواده خودش را لوس کرد و دمر خوابید و گفت قهر کرده است. مادرش که می‌دانست طرف چه مرضی دارد، مقداری گوشت کوبیده برایش کنارگذاشت. بچه ننر که دید هیچکس به او محل نمی‌گذارد، گفت، البته من که قهر کرده‌ام ولی این گوشت کوبیده به این خوشمزگی را برای هر کس کنار گذاشته‌اید، خیلی کم است!

[ چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:, ] [ 16:17 ] [ AdMiRaL ]


حذف توانایی هسته‌ای ایران یک رؤیا است


یک روزنامه آمریکایی در یادداشتی تحلیلی تاکید کرد که حذف توانایی هسته‌ای ایران دسترس پذیر نیست و این خواسته همانند یک رویا است.


«رابرت آینهورن» مذاکره‌کننده سابق آمریکا طی یادداشتی در روزنامه «نیویورک تایمز»  نوشت: توقف غنی‌سازی و برچیده شدن تاسیسات هسته‌ای ایران بهترین نتیجه مذاکراتی می‌تواند باشد اما چنین توافقی دسترس پذیر نیست...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 اسفند 1393برچسب:, ] [ 10:15 ] [ AdMiRaL ]


وجب!


گفت: وزیر جهاد کشاورزی گفته است «قیمت مرغ بالاتر از 7 هزار تومان اجحاف به مصرف‌کننده است.»
گفتم: این را که همه مردم می‌دانند! ایشان باید بفرمایند برای مقابله با این اجحاف چه اقدامی کرده‌اند؟

گفت: احتمالا می‌گویند مقابله با گرانفروشان وظیفه تعریف شده سازمان تعزیرات است.
گفتم: خب! سازمان تعزیرات غیر از اینکه خبر افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها را بدهد چه کار دیگری کرده است و می‌کند؟!

گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: درویشی با آب و تاب درباره قطب خود سروده بود؛
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است!
از کرامات دیگرش چه عجب
مشت خود باز کرد و گفت وجب!
آنچه در چشم می‌رود خواب است
آنچه در جوی می‌دود، آب است!
و...

[ یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب:, ] [ 13:27 ] [ AdMiRaL ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.