قالب پرشین بلاگ


ترنّم نظر
فرهنگی،سیاسی،اجتماعی


اعتراض!



گفت: این تروریست‌های اجاره‌ای داعش که 21 تبعه مصر را با آن وضعیت وحشیانه سر بریدند چرا دیگر فیلم آن را منتشر کردند.
گفتم: اولا برای اینکه به همه نشان بدهند چقدر وحشی هستند و از این طریق چهره اسلام را وارونه نشان بدهند. ثانیا؛ برای اینکه، نیروهای مقاومت را از مرزهای اسرائیل دور کرده و به درون کشورهای اسلامی بکشانند و ثالثا؛ اقتصاد کشورهای غربی را از رکود خارج کنند.

گفت: اولا و ثانیا، جا افتاد ولی ثالثا چی؟! یعنی چطوری می‌خواهند اقتصاد غربی‌ها را از رکود نجات بدهند؟!
گفتم: مرد حسابی! چند ماه بود که فرانسه پیشنهاد فروش اسلحه به مصر داده بود ولی ژنرال السیسی که دست‌نشانده آمریکاست از ترس افکار عمومی مردم حاضر به خرید اسلحه نبود. اما دو روز بعد از جنایت داعش به بهانه مقابله با تروریست‌ها قرارداد خرید 7 میلیارد دلاری تسلیحات با فرانسه را امضاء کرد.

گفت: برخی از سران کشورهای عربی را بگو که خفه خون گرفته‌اند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟!  یارو به یکی اعتراض کرد که چرا جلوی جمع به من گفتی احمق بی‌شعور مزدور کثیف؟ و طرف گفت؛ ببخشید، نمی‌دونستم باید این راز بین خودمان پنهان بماند؟!

[ چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:, ] [ 11:12 ] [ AdMiRaL ]


پرونده «م-ب»



گفت: خبر داغ چی داری؟!
گفتم: با خبر شدیم که در یک پرونده تخلف کلان اقتصادی پای «ب-م» هم در میان بوده است.


گفت: «ب-م» کیست؟! در کدام پرونده دست داشته است؟!
گفتم: در پرونده «م-ب».


گفت: چرا اسمشان را نمی‌گویی؟ «ب-م» کیست؟! «م-ب» چه پرونده‌ای است؟!
گفتم: چون پرونده در حال رسیدگی است، اعلام اسم متهمان خلاف قانون است ولی اگر قول می‌دهی که به کسی نگویی، برایت بگویم.


گفت: قول می‌دهم!... بگو!
گفتم: یادت باشد که قول داده‌ای‌ها... گوشِت را بیار جلو... «ب-م» بانک مرکزی است که سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید در پیگیری پرونده «م-ب» یعنی «معوقات بانکی» که نزدیک صدها هزار میلیارد تومان است کوتاهی کرده و می‌کند.

گفت: مرد حسابی! چرا وقتی فلان آدم مستضعف از پرداخت قسط وام 3میلیون تومانی خود عاجز می‌شود، نام و نام خانوادگی و شماره شناسنامه عمه و خاله و دایی او را اعلام می‌کنند ولی ماجرای معوقات بانکی که فقط خواجه حافظ از آن بی‌خبر است را اینجوری مطرح می‌کنی؟! چرا به جای پیگیری معوقات چند صد هزار میلیارد تومانی به سراغ دو میلیون تومانی‌ها می‌روند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو می‌گفت اگر به مادر من مأموریت بدهند که هواپیمای مفقود شده مالزی را پیدا کند، اولین کارش این است که به من می‌گوید؛ پاشو ببینم زیر تو نیست؟!

[ سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:, ] [ 13:34 ] [ AdMiRaL ]


این نصاب نرمش قهرمانانه است


ایران حریفی قدرتمند است که بسیاری از رویاهای آمریکا در آستانه قرن 21 و هزاره سوم را تبدیل به کابوس کرد. این گزاره و ادعا- که باید در ابعاد آن گفت‌وگو کرد- می‌تواند از علت نافرجام ماندن مذاکرات 11 ساله هسته‌ای رازگشایی کند؛ اینکه ظاهرا ماجرا راه حل‌های روشنی دارد اما آمریکا نمی‌پذیرد. ایران حریف قدرتمند اما پیچیده و نامتعارف برای آمریکاست. آمریکا روش پنجه انداختن و زیر گرفتن از رقیبی متعارف به نام شوروی را می‌دانست اما ایران حریفی نامتعارف، با رفتاری پیچیده و انعطاف بسیار بالاست که به ویژه در 14 ساله آغازین قرن 21 و هزاره سوم میلادی، بخشی از معادلات و محاسبات راهبردی آمریکا را به هم ریخته است. در این میان «چالش - مذاکره هسته‌ای» به مثابه نوک کوه یخ می‌باشد و عمق و ابعاد ناپیدای این کوه یخ را باید در هماوردی پیچیده، نامتعارف و موثر ایران جست‌وجو کرد. در حقیقت نگاه آمریکا به مذاکرات نه نقطه‌ای و موردی، بلکه «روند»ی و «فرآیند»ی است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:, ] [ 9:52 ] [ AdMiRaL ]


فروش


گفت: اعتراف هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق اوباما درباره تشکیل و راه‌اندازی تروریست‌های داعش از سوی آمریکا، با اعتراض شدید برخی از رسانه‌ها و محافل حقوق بشری غرب روبرو شده است.
گفتم: چرا حالا؟!


گفت: برای اینکه عوامل اروپایی و آمریکایی داعش بعد از شکست در سوریه و عراق قصد بازگشت به کشورهای غربی را دارند و خطر عملیات تروریستی این کشورها را تهدید می‌کند.
گفتم: چشمشان کور، باید آن روزها که با ترتیب دادن نشست‌های پی‌درپی در پایتخت‌های اروپایی و عربی از تروریست‌های داعش حمایت‌های مالی و تسلیحاتی می‌کردند به فکر این روزها می‌بودند!


گفت: حیوونکی‌های زبون بسته نمی‌دونستند که چاه‌کن همیشه ته چاهه!
گفتم: چه عرض کنم؟!... یارو رفته بود الاغش رو بفروشه، چند لحظه خوابش برد. وقتی بیدار شد، دید افسار الاغ به گردن خودشه و الاغ وایستاده و داره پول می‌شمره!

[ سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:, ] [ 15:45 ] [ AdMiRaL ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.