قالب پرشین بلاگ


ترنّم نظر
فرهنگی،سیاسی،اجتماعی


حلوا


گفت: در خبرها آمده است اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران یک قطعنامه راهبردی تصویب کرده است.
گفتم: موش توی سوراخ نمی‌رفت جارو هم به دُمش بسته بود! اروپا و آمریکا، آن سال‌ها که قدرت و برو بیایی داشتند نتوانستند علیه ایران هیچ غلطی بکنند، چه رسد به حالا که زمین‌گیر شده‌اند و از رمق افتاده‌اند.


گفت: وقتی می‌دانند و طی 35 سال گذشته نیز بارها تجربه کرده‌اند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند چه مرضی دارند که قطعنامه صادر می‌کنند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو به همسرش گفت؛ امروز یک حلوای درست و حسابی بپز که بدجوری هوس حلوا کرده‌ام. همسرش گفت؛ نیم‌کیلو آرد برنج بخر با 5 کیلو روغن! یارو با تعجب پرسید؛ 5 کیلو روغن برای نیم کیلو آرد برنج؟! و همسرش گفت؛ من که می‌دونم حلوایی در کار نیست، پس بذار چرب‌تر باشه!

[ شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ] [ 21:30 ] [ AdMiRaL ]


آن تک و این پاتک !



1- قطعنامه‌ای که روز پنج‌شنبه هفته گذشته با عنوان راهبرد اتحادیه‌اروپا درباره ایران به تصویب پارلمان این اتحادیه رسید به اندازه‌ای خیال‌پردازانه است که تصویب آن از سوی کشورهای اروپایی، آنهم در حالی که ضعیف‌ترین دوران حیات خود را تجربه می‌کنند، فقط با واژه‌هایی نظیر «خنده‌دار» و «احمقانه» قابل تفسیر است. در این به اصطلاح قطعنامه، آرزوهای بر باد رفته آمریکا و متحدانش که طی 35 سال گذشته بارها زیرپای مردم این مرز و بوم لگدمال شده است، در هفت صفحه تهیه و تدوین و اجرای آن از ایران اسلامی خواسته شده است!... ایران باید توافقنامه ژنو را بی‌کم و کاست اجرا کند!... عوامل زندانی فتنه 88 را آزاد کند!... به حصر سران فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 پایان بدهد!... ممنوعیت همجنس‌بازی را لغو کند و به همجنس‌بازان اجازه رابطه جنسی آزادانه بدهد!... هر یک از نمایندگان یا هیئت‌های پارلمانی اتحادیه اروپا که به ایران سفر می‌کنند اجازه ملاقات با محکومان امنیتی را داشته باشند!... دفتر نمایندگی اتحادیه‌اروپا در ایران تأسیس شود تا بر مسائل سیاسی و اجتماعی کشور نظارت مستقیم داشته باشد!... انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که منحل اعلام شده بازگشایی شود!... به آنچه از نظر اتحادیه اروپا نقض حقوق‌بشر تلقی می‌شود خاتمه بدهد!... به احمد شهید گزارشگر ویژه کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل متحد اجازه ورود به ایران داده شود و بتواند آزادانه با مجرمان و هرکس دیگری که می‌خواهد ملاقات کند! و...


ادامه مطلب
[ شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ] [ 21:12 ] [ AdMiRaL ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.