قالب پرشین بلاگ


ترنّم نظر
فرهنگی،سیاسی،اجتماعی


دست و پا چلفتی‌ها


گفت: جنایتی که آل‌سعود وحشی در یمن مرتکب می‌شود با جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه چه فرقی دارد؟
گفتم: همه اسناد و شواهد حکایت از آن دارند که آل‌سعود به نیابت از رژیم صهیونیستی دست به قتل‌عام زنان و کودکان مسلمان می‌زند.

گفت: اگر آل‌سعود مسلمان بودند که مسلمانان مظلوم را قتل‌عام نمی‌کردند.
گفتم: آل‌سعود همان تخم و ترکه ابوجهل‌ها و ابولهب‌های صدر اسلام هستند. آنها هم با یهودیان بنی‌قریظه برای قتل‌عام مسلمانان هم‌پیمان شده بودند.

گفت: ولی نتوانستند هیچ غلطی بکنند، این صهیونیست‌های بدبخت فلک‌زده را بگو که دلشان را به ارتش دست و پا چلفتی آل‌سعود خوش کرده‌اند.
گفتم: یارو دستش خورد به آفتابه، ناگهان غول جادو از آن بیرون آمد و گفت؛ یک آرزویت را برآورده می‌کنم، یارو با خوشحالی گفت؛ یک خانه می‌خواهم و غول جادو گفت؛ مردک اگر من خانه داشتم که خودم توی آفتابه زندگی نمی‌کردم!

[ دو شنبه 31 فروردين 1394برچسب:, ] [ 10:20 ] [ AdMiRaL ]


ورود انقلابیون یمن به خاک عربستان


به دنبال حمله انقلابیون یمن به مواضع نیروهای ارتش سعودی در خاک عربستان، و کشته شدن18 نظامی این کشور، مرزهای سعودی کاملا ناامن شدند.

«با اولین غرش شیران یمنی، ببر کاغذی سعودی‌ها پا به فرار گذاشت.» حکایت سعودی‌ها، حکایت خنده‌داری است.
 سال‌ها به لطف دلارهای نفتی انواع تسلیحات نظامی پیشرفته را خریداری کرده‌اند اما توانایی لازم و نیروی انسانی لایق و متخصص برای بهره‌برداری از این سلاح‌ها را ندارند. حجم تسلیحاتی که در اختیار سعودی‌ها است در صورتی که در کنار سایر جنبه‌ها و ابعاد قدرت قرار بگیرد می‌تواند هر کشوری را به قدرتی بزرگ تبدیل کند. اما نباید فراموش کرد که تسلیحات فقط یکی از ابعاد قدرت است و سعودی‌ها در زمینه مشروعیت، نیروهای متخصص، قدرت نرم و مسائل فرهنگی و انسانی به شدت در موضع ضعف قرار دارند....


ادامه مطلب
[ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, ] [ 10:9 ] [ AdMiRaL ]


ارّه


گفت: شاهزادگان عیاش و شکم باره آل سعود برای حمله زمینی به یمن بدجوری به بن‌بست رسیده‌اند.
گفتم: حیوونکی‌ها دلشان به ارتش پاکستان خوش بود که پاکستان حاضر به مداخله نشد، سراغ مصر رفتند که ارتش مصر از درون خودش به شدت نگران است.

گفت: ارتش عربستان هم که تاکنون 6 بار از حوثی‌ها در صعده شکست خورده و پا به فرار گذاشته، آنهم در حالی که دولت یمن هم حامی سعودی‌ها بود.
گفتم: حمله هوایی هم که کارساز نبوده و تازه حمله هوایی مقدمه حمله زمینی است که سعودی‌ها، نه جرأت آن را دارند و نه قدرت آن را.

گفت: اردن و قطر و امارات و بقیه فسقلی‌های خلیج فارس هم که اصلاً کشور نیستند و در اینجور مواقع به جای اینکه تفنگ به دوش باشند، پوشک‌پوش هستند!
گفتم: می‌گویند پادشاه سعودی جد خود ابولهب را به خواب دیده که به او گفته است؛ این چه حالتی است که گیر کرده‌ای؟ چرا حرکت نمی‌کنی؟ برای من و ابوسفیان و ابوجهل نزد اهل جهنم آبرو نگذاشته‌ای؟ و ملک سلمان گفته است؛ ای جد بزرگ! روی ارّه نشسته‌ام! نه راه پس دارم و نه راه پیش! و ابولهب پرسیده؛ روی ارّه؟! پس آنقدر بشین تا جون از همه جات در ره.

[ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, ] [ 10:6 ] [ AdMiRaL ]


آل‌سقوط



گفت: «محمدبن سلمان» پسر پادشاه کنونی عربستان مسئولیت حمله نظامی به یمن و قتل‌عام مسلمانان مظلوم این کشور را برعهده دارد.
گفتم: پشه خودش چی هست که فشار خونش باشه! این مردک از سیاست و مسائل نظامی چی سر درمی‌آورد؟!


گفت: خب!  وقتی پدرش آلزایمر دارد بالاخره وظیفه اجرای دستورات اسرائیل برعهده پسرش خواهد بود.
گفتم: اما خودمانیم‌ها، خیلی حیف است که این شازده بی‌چشم ‌و رو کنار برود.


گفت: چرا؟!...
گفتم: برای اینکه با حماقت خود به زودی آل‌سعود را به زباله‌دان تاریخ می‌فرستد و مردم حجاز و همه ملت‌های مسلمان از شرّ آنها راحت می‌شوند.


گفت: یعنی تا این اندازه احمق است؟!
گفتم: مرد حسابی! مگر نمی‌بینی، خریت‌هایی که او می‌کند، خود «خر» هم در همه عمر خود مرتکب نشده است!

[ دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, ] [ 9:57 ] [ AdMiRaL ]


کرایه



گفت: مگر در توافق لوزان، شرط لازم برای تعلیق تحریم‌ها گزارش آژانس نیست؟
گفتم: البته که هست.

گفت: آژانس طی 12 سال گذشته بازرسی‌های پی‌در‌پی و گسترده‌ای انجام داده و با وجود اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان، هرگز حاضر به تائید آن نشده است.
گفتم: پس با این وجود و اطمینان از اینکه آژانس تحت سلطه آمریکاست، چرا به این بند تن داده‌ایم که نتیجه آن ادامه تحریم‌ها خواهد بود؟

گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: داروغه شهر یک آدم شارلاتان و کلاهبردار را که از خیلی‌ها قرض گرفته و پس نداده بود محکوم کرد که او را روی الاغ سوار کنند و در شهر بگردانند و جار بزنند که او کلاهبردار است و هیچکس  به او قرض ندهد. در پایان روز، صاحب الاغ از او تقاضای کرایه کرد و یارو گفت؛ مرد حسابی! از صبح تا حالا داری جار می‌زنی که من کلاهبردارم و کسی با من معامله نکند، آنوقت از من کرایه الاغ می‌خواهی؟!

[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:, ] [ 15:8 ] [ AdMiRaL ]

خوش بینی به توافق دندان طمع دشمن را تیز می‌کند



قرائت‌های مختلف از دستاورد مذاکرات 9 روزه لوزان حتی به نام آن نیز رسید. در حالی که طرف ایرانی آن را بیانیه‌ای غیرالزام‌آور توصیف می‌کند، آمریکایی‌ها با ارائه لیستی بلند بالا از جزئیات مذاکرات و تعهدات طرفین، آن را توافقی اولیه می‌دانند که قرار است طی 3 ماه آینده نهایی شود.


هرکدام از طرفین قرائت خاص خود را از ماجرا ارائه می‌دهند. رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان از دستاوردهای مذاکرات می‌گویند؛ رفع یکجای تحریم‌ها پس از توافق، تعطیل نشدن هیچکدام از مراکز هسته‌ای، دو مرحله‌ای نبودن توافق و... آمریکایی‌ها هم ادعاهای خود را دارند. سرنوشت فردو، موضوع PMD (ابعاد احتمالی نظامی)، مدت زمان محدودیت‌ها، چگونگی و زمان رفع تحریم‌ها، کمیت و کیفیت بازرسی‌ها (پروتکل الحاقی و کد 3/1) از جمله موارد اختلافی روایت ایران و آمریکا از نتیجه مذاکرات لوزان است.
صبح روز جمعه و ساعاتی پس از قرائت متن مشترک -توافق یا بیانیه؟!- تیم هسته‌ای کشورمان وارد ایران شد و در فرودگاه مورد استقبال جمعی از هواداران دولت قرار گرفت و ساعاتی بعد نیز اعلام شد مردم برای جشن توافق لوزان به خیابان‌ها بیایند!


ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, ] [ 14:12 ] [ AdMiRaL ]

۵ هزار بزرگتر از ۱۹هزار !

 


آقای صادق خرازی ادعا کرد «امروز، روز عزای اسرائیل و مخالفان داخلی توافق است»! و توضیح نداد مگر توافق لوزان چه ویژگی‌هایی دارد که توانسته است رژیم صهیونیستی را به عزا بنشاند؟! آیا توقف غنی‌سازی صنعتی، کاهش سانتریفیوژها از 19 هزار دستگاه به 5 هزار دستگاه، تعطیلی فعالیت هسته‌ای در تأسیسات عظیم فردو، تبدیل 10‌هزار کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده 5 درصدی به 300 کیلوگرم، پذیرش 25 ساله اجرای پروتکل الحاقی، مشروط شدن تعلیق- و نه لغو- تحریم‌ها به گزارش آژانس تحت فرمول PMD که دسترسی بازرسان آژانس به مراکز نظامی کشورمان را امکان‌پذیر می‌سازد، تن دادن به توافق دو‌مرحله‌ای و اعلام آن به عنوان «بیانیه مطبوعاتی»، محرومیت 10 ساله از تحقیق و توسعه،


ادامه مطلب
[ دو شنبه 17 فروردين 1394برچسب:, ] [ 10:24 ] [ AdMiRaL ]

در دقایق پایانی نشست لوزان و تقریبا در حالی که ظریف و موگرینی در حال قرائت متن مشترکی درباره رسیدن طرفین به متنی با عنوان «پارامترهای برنامه جامع اقدام» (PCJPOA) بودند، به صورت همزمان، متن دیگری با عنوانی مشابه در سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا  منتشر شد که با متن ارسالی وزارت خارجه کشورمان تفاوت‌هایی ‌نگران‌کننده‌داشت؛ تفاوت‌هایی که به ترجمه این یا آن کلمه مربوط نشده و بسیار اساسی است.

 

بیانیه کاخ سفید و تفاوت‌های نگران کننده



به گزارش فارس، بخش‌هایی از بندهای این بیانیه در ادامه آمده است:


- تعداد سانتریفیوژهای ایران از 19000 کنونی به 6104 دستگاه میرسد، که در 10 سال آینده تنها 5060 عدد از آن‌ها اورانیوم غنی‌سازی خواهد کرد. تمامی سانتریفیوژها از نوع IR-1 خواهد بود.
- ایران موافقت کرده دستکم به مدت 15 سال، بالای 3/67درصد غنی‌سازی نکند.
- ایران موافقت کرده است که به مدت دستکم 15 سال، ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را از مقدار 10000 کیلوگرم کنونی، به 300 کیلوگرم کاهش دهد.
- تمامی سانتریفیوژهای اضافی ایران تحت نظارت آژانس ذخیره شده و تنها برای جایگزینی سانتریفیوژهای فعال مورد استفاده قرار می‌گیرند.
- ایران موافقت کرده است که تا 15 سال هیچ تأسیسات غنی‌سازی تازه‌ای نسازد.
- ایران موافقت کرده تا به مدت دستکم 15 سال در تأسیسات فردو غنی‌سازی اورانیوم انجام ندهد.
- ایران موافقت کرده تا تأسیسات فردو را به نحوی تبدیل کند که تنها برای اهداف صلح‌آمیز به کار گرفته شود (به مرکز تحقیقات هسته‌ای، فیزیک، فناوری)
- تقریبا دو سوم سانتریفیوژها و زیرساخت‌های فردو حذف خواهد شد...


ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 فروردين 1394برچسب:, ] [ 12:37 ] [ AdMiRaL ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.